De 1ste helft
Deze laatste wedstrijd voor de winterstop was tegen de ongeslagen koploper Kootstertille (verder te noemen KT) en dat ook nog in KT.
Prima weer, bar slecht veld waren vooraf de ingrediënten.
Vooraf is het ook meestal schrapen om 11 spelers bijeen te krijgen, maar hoe anders was het deze keer, want er waren maar liefst 16 man voorhanden.
Coach Jan v/d Zaag had dus deze keer een luxeprobleem. Groter is het probleem keeper, immers de beide doelmannen van De Monnik zijn lange tijd niet meer beschikbaar. Vooraf op de sociale media volop discussie wie nu de keeper moest zijn en er waren 3 kandidaten.
Uit eindelijk viel de keuze op Robin de Roos.
De strijd begon met een licht overwicht van KT met 4 corners en een doelpunt na 12 minuten. 1-0. Het antwoord van De Monnik kwam snel toen Twan Zuidersma alleen op de keeper afging, maar schoot over. In de 23ste minuut werd De Monnik gered door de paal, maar 4 minuten later was het echter wel 2-0.
Beide goals waren het gevolg van heel slecht uitverdedigen van De Monnik en dus feitelijk onnodig.
Daarna gebeurde er niet zoveel meer en beide doelmannen hadden het rustig. Stand 2-0.

DE RUST
Dat er in de rust spelers worden gewisseld is een normale zaak. Dat er van speelhelft wordt gewisseld is zelfs verplicht. Echter dat het van een geheel veld wordt gewisseld mag wel uniek worden genoemd. Maar het geschiedde hier wel.
Dient wel gezegd dat dit hoofdveld vele malen beter was te bespelen dan waar de eerste helft werd gespeeld.

De 2e helft
De Monnik begon goed aan het 2e gedeelte, maar het was KT die scoorde, wat echter gebeurde in buitenspelpositie en dus ging dat terecht niet door.
De Monnik nam echter het initiatief en behield dat de gehele 2e helft.
Twan werd onderuit geschoffeld en dat had een strafschop moeten zijn.
Echter de scheids dacht er anders over. Deze liet al de gehele wedstrijd blijken welk team zijn voorkeur had en dat was niet De Monnik.
Het goed spelende De Monnik bleef op zoek naar de aansluittreffer. Wat ook niet meezat was dat Tony Dam door problemen met zijn kuit op halve kracht speelde. Ook de vele wissels, hierbij niet genoemd, hielp niet.
KT sleepte de winst over de eindstreep, waarbij het op het eind nog wat onvriendelijk werd, waarbij een KT-speler van het veld werd gestuurd. Dat deed deze scheids dan wel weer.
KT hield de winst dus thuis en dat was wat te veel van het goede. Een nul-nul was juister geweest.

De trainingen.
Trainer Jan Bert Arends, was ook aanwezig, laat weten dat de trainingen in de winterstop gewoon doorgaan. Dit op de zaterdagen en hopelijk snel ook weer op de avonden.
Hierbij oproep er veel gebruik van te maken. De trainingen staan open voor iedereen. Lid of geen lid,
En of je wel of niet tot de selectie behoort.
Wil je wat aan beweging, sport, etc. doen, kom dan op de trainingen. Van Harte Welkom.

Aldert Stielstra