Zaterdag 30 april liet De Monnik in Driesum tegen Viod 2 in de slotfase, net als vorige week de tegenstander langszij komen en deze keer zelfs in de laatste minuut. Het werd 1-1.

Bij De Monnik kan men zo langzamerhand spreken van een blessuregolf. Liefst een 5-tal spelers waren geblesseerd en nog een aantal waren afwezigen, waardoor alle zeilen moesten worden bijgezet om een volledige selectie te verkrijgen.
Het werden uiteindelijk nog 14 spelers. Ook van de staf was 75% afwezig.
Jasper van der Meij was van zijn blessure zover hersteld dat krukken overbodig zijn geworden en kon nu het coach schap op zich nemen en deze klus ging hem prima af. Dit alles had tot gevolg dat er spelers hun debuut maakten en de meeste spelers op een positie kwamen te staan die ze niet gewend zijn, met gevolg dat er een geheel niet ingespeeld team aan de aftrap stond.
Dat was in het begin ook duidelijk te zien en daar kwam bij dat al na 3 minuten Bram Boersma geblesseerd uit viel.
Al na 5 minuten redde keeper Robin de Roos en voorkwam een achterstand. In de 9e minuut een blessure van Twan Zuidersma die trouwens na een half uur toch weer verder kon.
De medische staf leverde goed werk.
In de 16e en de 25ste minuut behoedde Robin De Monnik voor een achterstand. Daarna kreeg De Monnik meer vat op de thuisclub en kwam in de 39ste minuut bijna op voorsprong door Douwe van de Lei die via de keeper op de lat schoot. Rust 0-0

In de 2e helft eigenlijk eenzelfde spelbeeld. De ploegen waren redelijk aan elkaar gewaagd al raakte Viod in de 23ste minuut via de hand van Robin de paal.
Alles wees erop dat wie de eerste goal scoorde de wedstrijd ook zou winnen. Dat had dan De Monnik moeten zijn toen in de 80ste minuut Twan prachtig de bal op zijn hak meenam en de laatste man van Viod al vallend te snel af was en zijn schot de keeper te machtig was. 0-1.
Winst lag voor grijpen maar in de 88ste minuut bij een corner ging het nog mis. Viod speler
werd bij de verste paal niet gedekt en dat werd De Monnik noodlottig. 1-1.
Het was een leuke wedstrijd waarin uiteraard wel eens wat fout ging dan wel een verkeerde keuze werd gemaakt, maar dat kon ook niet anders deze dag in deze samenstelling.
Pluim voor De Monnik.
De competitie debutanten waren Reece Hemera Emara (Spanje) en Willem Chiel de Lange
De spelers in nood waren Luuk Verhoog (Leeuwarden) en Remco Sikkema (Stadskanaal)
Supporters Jan Smink, Martijn Perdok en Theo Doede Stielstra (2e helft grensrechter)