Zaterdag 2 maart de inhaalwedstrijd thuis tegen Rijperkerk 3 en gezien de tegenstand van dit team wekte het de indruk dat ze versterking hadden van een hoger elftal.
Toch had De Monnik nadat ze op een 2-0 voorsprong waren gekomen de winst over de streep moeten trekken.
Echter de wedstrijd duurde net te lang want in de 4e minuut van de blessuretijd viel pas de gelijkmaker.

De gasten hadden in het begin het beste van de wedstrijd, en had De Monnik in de 9e minuut geluk met een bal op de lat.
Rijperkerk speelde wat gemakkelijker dan De Monnik, dat zelf nogal in de fout ging met onderlinge afstemming van wie pakt de bal?
Rijperkerk profiteerde niet en De Monnik was in de 39ste minuut het dichtst bij een treffer toen Simon van Duinen op de paal schoot. Rust 0-0.

Het begin van de 2e helft was voor De Monnik en al in de 1ste minuut schoot Joris van de Zaag keihard op de vuisten van de keeper van Rijperkerk, die steeds meer een sta in de weg was.
In de 58ste minuut werd het eindelijk 1-0 na een prachtige voorzet van Daan Bouwknegt, kopte Hylke van Duinen raak.
3 minuten later was het zijn broer Simon, die na een pass van Joris de keeper met een simpel tikje passeerde. 2-0.
Dat leek op een beslissing maar 4 minuten later kwam Rijperkerk wat gelukkig op 2-1, toen keeper Arjen Koerts een schot niet onder controle kon krijgen en de rebound werd benut.
De onzekerheid keerde daarna terug bij De Monnik en ook de spanning.
Rijperkerk zocht veelvuldig de aanval en werd steeds dreigender, maar dat had Hylke kunnen voorkomen in de 76ste minuut, toen deze alleen voor de keeper te zacht inschoot.
De boeiende slotfase speelde zich hoofdzakelijk op de helft van De Monnik af, met dus een aanvallend Rijperkerk en een tegenhoudend De Monnik die dat redelijk deed.
Er kwam liefst 5 minuten blessuretijd bij, en in de 94ste minuut werd De Monnik dat noodlottig. Rijperkerk bracht maar weer eens de bal opportunistisch voor het doel, en dan is vaak de vraag hoe valt de bal, en deze keer erg verkeerd voor De Monnik toen Jasper van der Meij tot ontluistering van alles wat De Monnik was, de bal ongelukkig in eigen doel werkte.
De tijd om daarna toch nog de winst binnen te halen was te kort.

2-2 als eindstand en objectief bekeken was dit ook de juiste uitslag in deze aardige wedstrijd waaraan scheidsrechter Jeroen Frijters de handen vol had, maar zoals gebruikelijk dit weer uitstekend deed.

Het puntverlies had voor De Monnik tot gevolg dat ze een eventueel kampioenschap niet meer in eigen hand hebben.