Zaterdag 07 oktober de derde ronde van de competitie welke tot nu toe voor De Monnik niet al te rooskleuring van start was gegaan.
De eerste wedstrijd werd verloren.
Bij de tweede wedstrijd kwam Meedhuizen niet opdagen op Schier.
De derde ronde voor De Monnik was in Sauwerd tegen (Succes is ons streven)oftewel Sios2.
Het kostte De Monnik nogal wat moeite om een team op de been te krijgen.
Uiteindelijk waren er 11 spelers en reserve Jasper van der Meij die hoogstens een half uurtje kon spelen.
Bij aankomst bleek Johannes Hoekstra uit Groningen spoorloos, die toen de wedstrijd een half uur bezig was, alsnog arriveerde.

In de eerste helft had de thuisclub een overwicht, maar door keeper Darryl Eijer en omdat de thuisclub het vizier niet goed had afgesteld, werd er pas op het halfuur 1-0, wat ook de ruststand was.

In de tweede helft werd het in de twee en vijftigste minuut 2-0.
Grensrechter Eddie Bakker vlagde voor buitenspel.
Echter de scheidsrechter overrulede Eddie, waarna hij na overleg de treffer alsnog goed keurde.
Op zijn minst erg vreemd. De leidsman bevond zich wel op 1 lijn met de doelpuntmaker, maar niet haaks, maar achter de speler, ergens in de middencirkel.

Dit voorval schudde De Monnik wakker, want ze waren de rest van de wedstrijd de bovenliggende partij.
Dat leidde in de negenenzestigste minuut tot 2-1.
Een vrije trap van Peter van der Meer belandde bij Maik Hellinga, die behendig over de inlopende keeper in doel kopte.
Na deze aansluittreffer ging De Monnik op jacht naar de gelijkmaker en was daar in de drieënzeventigste minuut dichtbij toen Remco Sikkema door mocht richting keeper, maar de bal op de lat deed belanden.
Op het uur was al Jasper vervangen door Johannes, maar een zeven minuten voor tijd kwam hij toch weer terug in het veld.
Bij zijn eerste balcontact schoot hij de bal hard richting strafgebied van SIOS, waar Maik de bal ontving en beheerst de keeper passeerde 2-2.
Rest van de tijd, waarbij de scheids geen extra tijd bij telde werd er niet meer gescoord. Uiteraard werd dit gelijke spel uitbundig gevierd bij De Monnik.

Al met al een juiste eindstand in deze leuke wedstrijd, waarin Maik de man van de wedstrijd was. Daarbij te vermelden dat Maik verdediger is, en in zijn loopbaan nog niet verder was gekomen dan 1 goal en nu 2 in een wedstrijd.