Op zaterdag 21 september ging de competitie weer van start en dat voor 42ste op een volgende keer.
Niet alleen voor de spelers en leiding, maar ook voor het legioen die toch veel thuis maar ook uit aanwezig is om de ploeg te steunen.

Daarom deze keer daar maar eens mee beginnen. In Leeuwarden waren aanwezig: Jos en Atty Saveur, Aldert en Theo Stielstra, Jan Smink, Wim Van Velthoven en Simon van Duinen. Dat lijkt niet veel, maar gezien de aanhang van de thuisclub, was het dat wel.

Dan de wedstrijd tegen Leovardia 7 die aardig gelijk opging in het begin.
Was ook de periode dat het voor de neus van keeper Jordy de Vreeze wat druk was, maar die daarna veelal werkeloos kon toezien.
De kanteling kwam na een kwartier nadat Remco Sikkema vrij voor de keeper had gemist. De Monnik werd sterker en sterker en in de 21ste minuut opende Joris van de Zaag de score 0-1.
Het duurde even voordat de score werd verdubbeld, mede ook omdat De Monnik volgens de grensrechter steeds buitenspel liep.
In de 40ste minuut kon aanvoerder Tony Dam met een prachtige schuiver vlak langs de paal de 0-2 op het bord zetten.
In het rustsignaal maakte Hylke van Duinen de 0-3 ruststand.

In de 2e helft hetzelfde spelbeeld en verscheen Leovardia een paar keer voor het Monnik doel, mede omdat De Monnik 3x had gewisseld en dat moest even weer wat wennen.
Maar in de 10e minuut was het weer raak toen Peter van de Meer een vrije trap binnen schoot. 0-4. In de 15e minuut dacht de keeper de bal rustig te kunnen oprapen, maar deed dat te rustig en Hylke strafte dat af. 0-5.
2 minuten later schoot Hylke op de paal en direct daarop kopte Peter De Monnik naar 0-6.
De Monnik bleef goed en vooral gretig spelen, wat de thuisclub probeerde te ontregelen met veel en wat hardere overtredingen.
In de 22ste minuut toch de 0-7 toen Hylke goed reageerde op een foute terug speelbal.
In de 35ste en 39ste minuut met een paar prachtige schoten door Joris en Tony werd het 0-9.

De Monnik ging nog fel op jacht naar de dubbele cijfers, maar daar stak de scheidsrechter een stokje voor, door een 4 minuten te vroeg af te fluiten.

Een klinkende overwinning en dat na een goede wedstrijd, waarop naast het legioen ook interim coach Eddie Bakker tevreden kan terug zien.