Zaterdag 20 april verloor De Monnik met 2-1 in extreme omstandigheden en op sneue wijze van Onderdendam(ODD)
Dit op een eigenlijk onbespeelbaar veld, dat drassig was en te hoog gras en dus erg zwaar te bespelen, maar daar hadden beide teams last van.

Met een voortreffelijke Darryl Eijer op doel bij De Monnik, dat ook werd gesteund door onze fanclub uit Vroomshoop, zagen we dat de thuisclub een licht overwicht op bouwden.
Het was echter De Monnik die op voorsprong kwam in de vier en twintigste minuut.
Een vrije trap werd door Tony Dam in het doel geschoten met wat medewerking van de ODD-keeper. 0-1.
Daarna bleef het spelbeeld hetzelfde en dat zonder dat ODD echt gevaarlijk was.
Pas in de negen en dertigste minuut werd het echt gevaarlijk maar Darryl redde voortreffelijk.
Ook De Monnik was in de tegenaanvallen niet ongevaarlijk, maar de rust ging dus in met een 0-1 stand.

Al snel in de 2e helft was De Monnik bij een verdubbeling van de voorsprong, maar een prachtige lob van Tony over de keeper belandde echter op de paal.
Daarna had het spelbeeld hetzelfde karakter als in de 1ste helft.
Ook vanwege vermoeidheid bij De Monnik werd de druk op het doel van de eilanders wel steeds sterker.
Het was dan ook niet verwonderlijk dat ODD op gelijke hoogte kwam, al gebeurde dat pas acht minuten voor tijd. 1-1.
Balverlies bij De Monnik leidde tot een corner en daaruit werd de bal binnen gekopt.
Dat verhoogde nog meer druk op het Monnik doel, maar de voortreffelijke Monnik verdediging hield stand tot de vierde minuut in de blessuretijd.
Echter deze goal had nooit goedgekeurd mogen worden. Uit een scrimmage werd de bal ingeschoten, maar op de lijn bij de paal stond een ODD-speler die zijn benen uit elkaar deed waardoor de bal in het doel kon rollen.
Daardoor deed deze speler mee aan de aanval en stond dus hinderlijk buitenspel.
Protesten van De Monnik hielpen niet bij de prima leidende scheidsrechter, die hier echter wel in de fout ging.
Daardoor kreeg deze spannende wedstrijd voor het hardwerkende De Monnik een onbevredigend einde en voor de thuisclub het tegenover gestelde.

Toch ook nog goed nieuws voor De Monnik.
Na lang en intensief blessure leed, konden Thomas Stal en Jasper van der Meij eindelijk weer minuten maken.