Zaterdag 20 november won De Monnik voor de 4e keer op rij, door met 2-1 te winnen van VIOD 2 uit Driesum.
De gasten kwamen sterk uit de startblokken maar dat werd al snel door De Monnik de kop ingedrukt, toen het in de 6e minuut op voorsprong kwam door Twan Zuidersma en je zou zeggen “wie anders” na goed voorbereidend werk Sjoerd Stamhuis. 1-0.
11 minuten later was het alweer raak toen na een voorzet van Twan, toen koppend “alla Bep Bakhuis” Peter van de Meer die kennelijk alleen maar fraai kan scoren de 2-0 maakte.
De Monnik behield hierna de controle miste mogelijkheden en weer eens een andere doelman bij De Monnik in de vorm van Robin de Roos die nauwelijks wat te doen kreeg.
Tot in de 34ste minuut Peter hard aan de noodrem moest trekken, wat VIOD een vrije trap opleverde waarop Robin kansloos was.
Deze 2-1 was eigenlijk gezien de overtreding wel een gerechtigheid. Dat werd ook de ruststand en daar deed De Monnik zichzelf tekort mee.

De 2e helft begon met weer een andere doelman bij De Monnik met Bram Boersma en ging Robin weer voorin spelen. Makkelijk als je van alle markten thuis bent.
De wedstrijd speelde zich meestal af op de helft van VIOD en had De Monnik de meeste mogelijkheden, maar ook voor het doel bij De Monnik speelde zich wel een paar hectische momenten af. Dus bleef het spannend maar stond het vooral bij De Monnik achterin goed en dat niet in de laatste plaats dankzij Monniks beide vleugelverdedigers Maik Hellinga en Thomas Stal.
In de 78ste minuut dacht De Monnik te scoren. Tony Dam werd tijdens zijn solo licht aangetikt, waarvoor werd gefloten, maar de bal kwam nog bij Darryl Eijer die scoorde.
Scheidsrechter Jappie Poortinga had even een paar seconden moeten wachten, maar kon nu niet anders meer dan De Monnik een vrije trap toe te kennen.
Sneu voor de thuisclub die direct daarop weer scoorde door de net ingevallen Hans Huizing die niet buitenspel stond, maar zijn 2 medespelers hinderlijk wel.
Dus deze werd ook afgekeurd en zo bleef de spanning.
Daar had Twan in de 83ste minuut een einde aan moeten maken maar strandde alleen voor de keeper op deze en dus bleef Twan ver verwijderd van zijn 3e hattrick op rij.
De Monnik bleef de VIOD-keeper bestoken maar kon de wedstrijd niet in het slot gooien. Al met al was het nog een zware maar leuke wedstrijd en dat het zwaar was bleek wel uit het feit dat verdediger Jasper van der Meij met kramp moest uitvallen.
Het bleef bij 2-1 voor De Monnik en dat was zeer verdiend. Coach Jan van der Zaag was vanwege corona perikelen afwezig, maar trainer Jan Bert Arends was zijn waardige vervanger.
Trouwens de gehele dag, want er waren ook nog 2 jeugdwedstrijden, speelde zich af in een coronasfeer.
Hopelijk dat dit snel tot het verleden mag gaan behoren. Maar de regels werden keurig nageleefd.