Zaterdag 13 augustus werd er afgetrapt voor weer een nieuw voetbaljaar.
De bedoeling was dit te doen in de vorm van een toernooi vernoemd naar onze erevoorzitter Jan Berend Bazuin.
Helaas liep dit niet geheel volgens plan en uiteindelijk bleef er 1 bezoekende club over en wel Bloemendaal.

Het weer was prachtig, alleen de temperatuur liet in de hoogte wel te wensen over. Daarom werd besloten om de wedstrijden af te werken in 3 x 15 minuten.

Na het beginsignaal van scheidsrechter Jeroen Frijters bouwde Bloemendaal direct een overwicht op en wist dat eigenlijk de gehele wedstrijd vol te houden.
Echter De Monnik verdediging wist van geen wijken en warempel kreeg De Monnik nog de beste kans met een bal op de paal.
Alles leek uit te draaien op een 0-0 maar in de slotfase kwam er toch nog een andere ontknoping.
Een 5 minuten voor tijd kreeg Bloemendaal een vrije trap op de rand van de 16 meter en deze werd feilloos binnengeschoten.
Maar De Monnik gaf zich niet gewonnen en vlak voor tijd werd het nog gelijk.
Hylke van Duinen strandde nog op de keeper, maar de rebound werd door Robin de Roos binnen geschoten. Eindstand 1-1.

Maar er moest wel een winnaar komen en dat gebeurde door het nemen van een serie strafschoppen.
In de serie van 5 misten beide ploegen eenmaal. Dus verder om en om en bij de 8ste strafschop miste Bloemendaal, waardoor De Monnik de trofee in ontvangst mochten nemen.
Deze werd uitgereikt door bestuurslid Jasper van der Meij en dat nadat ieder die had meegewerkt werd bedankt.