Zaterdag 18 januari startte De Monnik de 2e helft van de competitie thuis tegen het op de 3e plaats staande De Lauwers 2 uit Munnekezijl met een 2-1 winst. Dat was 100% beter dan de laatste wedstrijd van de 1e helft van de competitie die toen thuis met verlies werd afgesloten.
DE START
In het beging ging de wedstrijd gelijk op met wat mogelijkheden voor beide teams. De eerst echte kans kwam in de 17e minuut en dat voor De Lauwers, maar keeper Jordy de Vreeze redde fraai.
Kort daarna wisselde coach Jan van der Zaag.
Jasper van der Meij kwam erin als voorstopper waardoor Peter van der Meer naar het middenveld verhuisde en moest Jacob Tjeerd Riemersma even plaats nemen op de bank. Door deze ingreep kreeg De Monnik meer vat op de tegenstander, mede ook omdat aanvoerder Tony Dam na zijn blessure weer terug was.
DE WERELDGOAL VAN SIMON VAN DUINEN
Het betere spelende De Monnik kwam in de 29ste minuut op voorsprong. Vanaf een 20 meter scheef links van het doel joeg de niet fitte Simon de bal hard en onhoudbaar in de rechterbovenhoek. Een juweel van een doelpunt. 1-0.
De Lauwers probeerde wat terug te doen en was in de 40ste minuut daar heel dichtbij. Doelman Jordy was al verslagen, maar Erwin Frijters schoot hem te hulp door de bal van de lijn te halen.
Hierdoor kwam de rust met 1-0.
DE 2E HELFT
Deze startte met aan De Monnik zijde invaller Job Smit, die hiermee zijn competitiedebuut maakte en een prima indruk achter liet. De wedstrijd begon in de 2e helft het zelfde als het begin van de 1ste helft, al had De Monnik een licht overwicht.
Halverwege de 2e helft kwam De Lauwers wel op gelijke hoogte. Een wat onnodig weg gegeven corner werd via de handen van doelman Jordy in het doel gewerkt. 1-1.
Dat was even schrikken bij alles wat De Monnik was. Toch ging de thuisclub naarstig op jacht naar de winst. Maar stuitte daarbij op een compact spelend De Lauwers dat veel verdedigers achterin hield waardoor er weinig ruimte was voor de combinatie door De Monnik.
Ook kwam De Lauwers bij elke mogelijkheid met genoeg spelers eruit en daardoor waren de counters niet zonder gevaar.
DE WINNENDE GOAL DOOR PETER VAN DER MEER
In de 84ste minuut viel dan toch nog de winnende goal. Tony sprak nog eenmaal zijn laatste energie aan, toen hij begon aan een solo vanaf de middellijn en gaf aankomend bij de achterlijn een perfecte voorzet, waarna Peter deze met precisie net langs de paal intikte. 2-1.
In de resterende minuten  werd de voorsprong door De Monnik bekwaam over de finisch getild.
SLOT
Over het geheel gezien had een gelijkspel ook wel gekund. Maar als er toch een winnaar moest komen dan is het juist dat deze bij De Monnik terecht kwam. Het was een leuke spannende wedstrijd welke prima werd geleid door scheidsrechter Jeroen Frijters en toen die deze middag voor de laatste keer floot, werd dat met groot gejuich ontvangen.