Zaterdag 01 februari stond de thuiswedstrijd tegen Leovardia op het programma, maar vanwege tekort aan spelers bij de ploeg uit Leeuwarden ging deze wedstrijd niet door.
Het probleem van niet opkomen dagen naar Schier neemt zo langzamerhand zodanige proporties aan, dat het eigenlijk de naam competitie niet meer kan dragen.
Bekijk het volgende lijstje:

21 september uit Leovardia
28 september thuis maar VVT kwam niet opdagen
05 oktober ASC thuis. De enige thuiswedstrijd die normaal werd afgewerkt.
12 oktober uit Kootstertille
19 oktober vrij
26 oktober uit Broekster Boys
02 november thuis Friese Boys maar deze kwam niet opdagen.
09 november Thuis tegen Zwaagwesteinde werd omgedraaid in een uitwedstrijd
16 november `T Fean uit maar werd afgelast
23 november De Lauwers thuis maar deze kwam niet opdagen
30 november Thuis tegen Opende werd omgedraaid in een uitwedstrijd
07 december uit naar VIOD maar werd echter afgelast
14 december VVT thuis een inhaalwedstrijd
18 januari na winterstop de inhaalwedstrijd thuis tegen De Lauwers
25 januari thuis tegen Friese Boys maar kwam deze 2e x ook niet opdagen
01 februari kwam zoals al vermeld, Leovardia niet opdagen.

Een treurig lijstje.

De KNVB is de organisator van deze competitie. Deze is dan ook verantwoordelijk voor het verloop van deze competitie.
Wat doet deze KNVB om een goed verloop te doen plaats vinden? Nou helemaal niets!!
Ze hebben een computer waarop je moet afmelden en diezelfde computer maak direct een nieuwe datum. (De nog vrije zaterdagen zijn er trouwens haast niet meer).

Het voetbal in de onderste regionen interesseert ze geen biet. Er is geen enkel dwangmiddel om de ploegen te dwingen af te reizen naar Schier. Dat was in het verleden wel anders en waren er veel minder afzeggingen, want dan werden er sancties opgelegd bij niet opkomen dagen.

De oplossing zou kunnen zijn dat De Monnik een niveau hoger gaat spelen, waar het resultaat wat hoger in de vaandel zit dan in deze klasse waar alles veel te vrijblijvend is, en waar kennelijk niet wordt beseft dat spelen in de competitie verband ook verplichtingen kent.

Op de foto is zichtbaar dat er toch nog wat werd gevoetbald. Een deel van de selectie van Middelstum waren op het eiland en wilde wel even sparren tegen een deel van de selectie van De Monnik. Veel had dit niemendalletje niet om hakken, waarvan niemand zelfs wist wat de eindstand was.
Had wel tot gevolg dat het later nog erg gezellig was in de kantine met een lachende kantinebaas achter de bar, die eindelijk weer eens een redelijke kas opbrengst had.

Er volgen nu voor De Monnik 3 uitwedstrijden achter elkaar. Ook dat is niet leuk, maar dat heeft wel als voordeel dat de kans van het niet doorgaan nihil zal zijn.
Veel thuiswedstrijden nu in het voorjaar en nu maar hopen dat de tegenstanders wel komen opdagen.