Zaterdag 23 februari speelde De Monnik thuis tegen hekkensluiter VCR 3 (Rinsumageest), en won met 2-0, maar dat ging verre van een leien dakje.
Na een gelijk opgaande wedstrijd nam De Monnik na 16 minuten de leiding, toen Bram Boersma de afvallende bal hard in het dak van het doel schoot. 1-0.
Maar VCR kwam bijna terug in de 22ste minuut, maar De Monnik zijn doelman Jordy de Vreze voorkwam de gelijkmaker.
Daarna ontstond een zeer matige wedstrijd met enorm veel balverlies aan beide kanten, en zo ontstonden er ook weinig doelrijpe kansen, en kwam de rust dan ook met de 1-0.

Na het beginsignaal van de 2e helft door scheidsrechter Jeroen Frijters, veranderde er niet veel aan het spelbeeld van de 1ste helft.
Wel was De Monnik wat meer in balbezit, maar bleek niet in staat de voorsprong te verdubbelen. Met een minimale voorsprong blijft de kans op een gelijkmaker aanwezig, en blijft de tegenstander altijd in de wedstrijd.
Dat was duidelijk te merken bij De Monnik, maar de verdediging o.l.v. de uitblinkende Geert de Jong hield de zaak gesloten.
Pas in de 84ste minuut nam De Monnik verder afstand van VCR, toen Simon van Duinen na een mooi steekpassje van Robin Misker het bekwaam afmaakte, en daarmee de wedstrijd van alle spanning ontdeed.

Dat kwam De Monnik ten goede want de thuisclub ging toen rustiger en beter spelen en kwam de laatste minuten niet meer in de problemen.

Geen goede wedstrijd maar wel 3 punten, en dat is in deze fase het belangrijkste.
En eindelijk ook weer eens de nul gehouden, en daardoor ging het publiek toch nog wel tevreden huiswaarts.
Volgende week Rijperkerk 3 thuis om 14.00 uur, en dan hoopt De Monnik u alleen weer te mogen begroeten.