Zaterdag 13 oktober werd thuis gewonnen met 4-1 van het puntloze Suawoude.
Onder prachtige weersomstandigheden hield coach Jan van de Zaag de wedstrijdbespreking vooraf op het veld.
Daarbij werd met applaus de terug keer van Sander Doorn bevestigd die na een uitstapje bij Groen Geel toch weer bij De Monnik terug keerde.

Gezien de uitslag leek het een gemakkelijk overwinning van De Monnik maar dat was het verre van niet.
De Monnik trok direct ten aanval en kreeg kans op kans maar faalde in de afwerking.
Bram Boersma was nog het dichtst bij een treffer met een afstand schot tegen de paal.
Na een klein half uur dan toch de voorsprong met een knal van Daan Bouwknegt. 1-0.
In de 34ste minuut verdubbelde De Monnik de voorsprong door Tony Dam. 2-0.
Het De Monnik offensief zakte weg en Suawoude kreeg meer vat op De Monnik.
Net voor rust werd een kopbal van Daan nog wel van de lijn gehaald. Rust 2-0.

De 2e helft namen de gasten het voortouw, en dat leidde na 3 minuten tot de aansluittreffer 2-1.
Het Monnik spel zakte verder weg en het werd zowaar een wedstrijd van gelijkwaardige ploegen. Met wat kansen over en weer werd het best wel spannend en kreeg De Monnik het feit gepresenteerd dat het in de 1ste helft geen afstand had genomen van Suawoude.
Keeper Arjen Koerts die in het eerste gedeelte niets te doen had moest nu een tweetal fantastische reddingen verrichten om de gelijkmaker te voorkomen.

Ook De Monnik kreeg wat kansjes, maar vooral de laatste pass was vaak onzuiver.
Nadat Tony op 10 ging spelen kreeg De Monnik weer meer vat op de wedstrijd, en in de 80ste minuut bracht Tony Hylke van Duinen in stelling welke raak schoot 3-1.

Daarna deed aanvoerder Daan wat deze in de laatste wedstrijden steeds doet,  door als laatste in de wedstrijd te scoren en hiermee kwam de stand op 4-1 in de 90ste minuut.
De goede scheidsrechter Jeroen Frijters floot dan ook maar direct maar voor het eind van de wedstrijd.

Weer winst dus voor De Monnik, en dat in een vooral de 2e helft matige wedstrijd.
Maar het leverde wel 3 punten op, en wanneer je ook zulke wedstrijden wint, kan je lang mee doen om de bovenste plaats.

Volgende week is er de break en heeft De Monnik een vrij weekend, om daarna de competitie weer te hervatten in en tegen Veenwouden.