Kollumerzwaag zaterdag 03 december.
Na 4 nederlagen volgde vorige week een overwinning.
De Monnik dacht hiermee het lek boven te hebben, maar dat bleek verre van dat.
Er werd liefst met 8-2 verloren.
In een troosteloze entourage op een bijveld met een niet al te beste grasmat met een zeer koude omgeving met nauwelijks publiek (De Monnik had de overhand met 5 man), opende Friese-Boys (FB) al in de 3e minuut de score.
Nadat FB een paar kansen onbenut liet, kwam De Monnik in de 28ste minuut zelfs langszij door een prachtige bekeken goal van Robin de Roos. 1-1.
Lang stond deze niet op het bord, want een minuut later was het alweer 2-1.
Dit was ook de rust.

Dus nog volop kans voor de eilanders in de 2e helft, en al in de eerste minuut ging een schot van Tony Dam net langs de verkeerde kant van de paal. Echter 19 minuten later (dus de 20ste minuut!!!!) stond het 8-1 in het voordeel van de thuisclub.
Op doel stond weer eens een andere doelman en wel Erwin Frijters en hij moet wel een heel rottige middag hebben gehad.
Dat geldt ook voor Interim coach Eddie Bakker die coach Jan van der Zaag verving.
Zo waren er weer veel wisselingen t.o.v. vorige week en dat vooral in de voorhoede.
In de resterende tijd deed De Monnik nog wat terug.
Zo raakt Tony de paal en Robin maakte zijn tweede goal en dat was ook Monniks tweede, en scoorde FB niet meer.
Beide goals waren de mooiste van de hele wedstrijd, maar daar hebt je geen donder aan.
Job Smit viel uit met een blessure en de ziekenboeg loopt alweer aardig vol.
Nog 1 wedstrijd thuis voor de winterstop en deze dan maar proberen te winnen, om dan in februari, met frisse moed, nog een goede 2e helft van de competitie te spelen.