Voor de foto`s en video`s klik HIER!!!!

DE AANLEIDING
Een voetbaljaar loopt van 1 juli t/m 30 juni. Dus het was zaterdag 18 juni 2022 een mooie gelegenheid om het seizoen af te sluiten en alvast een start te maken richting het nieuwe seizoen 2022 – 2023.
Goed voor de zogenaamde Team-Building.

DE START
Het was om 14.00 uur verzamelen op onze eigen prachtige accommodatie. Een welkom drankje en daarna op de fiets richting strand, waarbij Reactief in de vorm van Coen Bouman en Jan Bert Arends stonden te wachten.
Diverse spelletjes werden aangereikt en konden de spelers en andere hun krachten onderling eens meten. Voldaan ging met daarna weer richting onze accommodatie.
Het vervolg ging verder op het terras, kantine en het veld.
Op het veld werden allerlei capriolen uitgehaald wat leidde tot veel hilariteit. Uiteraard vloeide het vocht volop, maar om 17.15 uur was het tijd voor de hapjes om ook die tot zich te nemen. Een prachtig buffet gebracht door Vrouwe Jaoba.

DE PRIJSUITREIKING
Deze bestond uit De Gouden schoen en de Gouden zaag.
Het was Hylke van Duinen die met wat ernst en veel gelach de winnaars bekent maakte.
De zaag was voor Maik Hellinga als stoere verdediger die op meerdere plaatsen uit de voeten kon en dat was niet onbelangrijk gezien vele blessure gevallen binnen de selectie dit seizoen. Ook niet onbelangrijk was dat Maik dit seizoen alle wedstrijden heeft gespeeld. Grote klasse.

De gouden schoen ging zeer terecht naar Thomas Stal. Deze heeft zich op zeer positieve manier onderscheiden. Ook hij heeft blessureleed gekend, maar heeft er steeds alles aan gedaan om snel weer wedstrijdfit te worden.
De heren waren er zeer mee ingenomen en bedankten hun medespelers, die heb je wel nodig want alleen lukt het niet.

NAAR HET EINDE
Weer ging een deel het veld op, om zich te vermaken met een bal, een zwembadje en kleed voorzien van zeep met water en maar op de buik glijden. Verder werd er volop muziek gedraaid en de meezingers inderdaad volop meegezongen. Aan het geheel werd meegedaan door 33 personen en dat was inclusief scheids- en grensrechters, staf, trainer, kantine personeel en andere.
Langzaam dunde het aantal deelnemers uit en om ongeveer 23.00 uur ging ieder weer huiswaarts.

DOELSTELLING.
Volgend jaar op 13 maart bestaat De Monnik 90 jaar. Op zaterdag 24 juni wordt het feest gevierd. Wat zou het mooi zijn dat De Monnik het komende seizoen het kampioenschap zou behalen. Wat zal het dan een gezellig feest worden.
Als alle blessure gevallen terug zijn en we wat vrij blijven van deze gevallen, behoort dat zeker tot de mogelijkheden. De selectie liet weten er alles aan te doen om dat te verwezenlijken.
Dat is dan bij deze afgesproken.

DANK
Hoofdorganisatie Jasper van der Meij bedankt hierbij alle vrijwilligers en in het bijzonder Coen Bouman (Reactief) en Peter Smit (Vrouwe Jacoba)

Aldert Stielstra en Wim van Velthoven.

Voor de foto`s en video`s klik HIER!!!!