Schiermonnikoog 05 april 2020.
Met nog liefst 10 wedstrijden te gaan, waarvan nog 8 thuiswedstrijden is de competitie door de KNVB vanwege het coronavirus stopgezet en zal niet meer worden uitgespeeld.
Er wordt geen stand opgemaakt en er zal geen promotie – degradatie plaats vinden.
Een begrijpelijke beslissing, want gezondheid gaat voor alles.

Dat neemt niet weg dat het voor De Monnik een rampzalig seizoen is geworden. Het slechtste seizoen in de geschiedenis van de club.
De 1ste helft van dit seizoen werd gekenmerkt door het vele niet opkomen dagen van de tegenstanders naar Schier, dan wel het omwisselen van wedstrijden door eerst uit te spelen, zodat de tegenstanders dan naar Schier konden onder betere weersomstandigheden.
Al deze thuiswedstrijden worden niet meer gespeeld. Sportief gezien een drama, maar ook financieel is het een ramp.
Dan behoeven we alleen maar te kijken naar de kantine opbrengsten.
Het zou onze tegenstanders, welke niet meer naar Schier behoeven sieren, dat ze De Monnik financieel enigszins tegemoet zouden komen. Zeker de clubs waarvan de wedstrijden zijn omgedraaid. Immers De Monnik heeft wel de kosten van een uitwedstrijd gemaakt.

Op deze foto de stand zoals deze was, toen werd besloten om de competitie stop te zetten.
De Monnik mooi op de 2e plaats, met 5 verliespunten meer op koploper Broekster-Boys.
Met nog 8 thuiswedstrijden voor de boeg, waarvan de laatste was tegen de koploper, was er nog van alles mogelijk geweest betreffende een eventueel kampioenschap.
Maar helaas we zullen het nimmer weten.

Wat wel vaststaat is dat het Reinder Sytsma toernooi en het Kallemooi toernooi ook niet doorgaan.
Nu maar hopen dat de nieuwe competitie normaal van start kan gaan en dat zal dan gebeuren in de 3e week van september en dan in goede gezondheid, want daar staat en valt alles mee.

Aldert Stielstra