Nadat op 26 augustus het nieuwe seizoen werd geopend en daarna weekje rust ging het op zaterdag 2 september echt van start.
De beide jeugdteams van De Monnik begonnen met een thuiswedstrijd aan de competitie.
De uitslagen daarvan waren:
De Monnik J013 -JM – Corenos JO13-1 3-4
De Monnik JO11 – JM-SJO De Marne 7-15
Daarna volgde het toernooi om de JB-trofee, waaraan liefst 5 ploegen deelnamen.
De eerste wedstrijd ging tussen De Monnik en Be Quick Dokkum 4, waarin de bezoekers al na drie minuten de leiding namen. Het antwoord van De Monnik kwam een minuut later met een goal van Peter van de Meer en de 1-1 was ook de eindstand.
De wedstrijden hadden duur van twintig minuten en de volgende ging tussen V.v. Winsum 5 en Asser-Boys 2 en ook daar eindigde het in 1-1.
Hierna weer De Monnik en wel tegen Be Quick JO19 uit Haren. Al in de vierde minuut opende Joris van de Zaag de score. Twaalfde minuut Tony Dam goed voor de 2-0 en zijn broer Erik in de veertiende minuut de 3-0, tevens de eindstand. Daarna won Be Quick Dokkum met 1-0 door een eigen goal van Winsum.
Veel goals bij Asser-Boys tegen Be Quick JO19 namelijk 4-1.
De Monnik had tegen Winsum een gigantisch overwicht. Winsum is nauwelijks over de middellijn geweest. Een prima keeper bij Winsum en het missen van vele kansen, waarbij genoemd de enorme misser van Erik, die de bal op de doellijn zonder de keeper in buurt toch de nog over de lat werkte. Dus het bleef bij 0-0. Dat was ook de eindstand tussen Be Quick Dokkum en de Asser-Boys. Ook een gelijkspel tussen Be Quick JO19 en Winsum. Daarin werd wel gescoord 1-1.
De voorlaatste wedstrijd ging tussen De Monnik en Asser-Boys. De Monnik moest winnen wilde het nog kans maken op de eerste plaats. Echter de bezoekers kwamen al na drie minuten op voorsprong. Dit kwam De Monnik niet meer te boven en moest toe zien hoe de tegenstanders nog tweemaal toesloegen. De laatste twee goals waren eigenlijk cadeaus want er ging van alles mis bij De Monnik achterin. In de allerlaatste wedstrijd had Be Quick Dokkum grote moeite met de naamgenoot JO19 maar won uiteindelijk toch met 2-0.
Al deze wedstrijden had de volgende einstand tot gevolg:
1e Asser-Boys 4-8 8-2
2e Be Quick Dokkum 4-8 4-1
3e De Monnik 4-5 4-4
4e Winsum 4-3 2-3
5e Be Quick JO19 4-1 2-10
De sluiting met prijsuitreiking werd verzorgd door JanBert Arends. Deze vertelde eerst nog enige geschiedenis van Jan Berend Bazuin, onze erevoorzitter die heel veel heeft betekend voor De Monnik.
Na bekent maken van de einduitslag werd eenieder die maar heeft meegewerkt aan het geslaagde toernooi bedankt.
Daarbij is gedacht aan de organisatoren, kantine, scheids en grensrechters enz.
Met de wens tot volgend jaar, ging het feest van start dat nog geruime tijd in beslag nam.