In Gerkesklooster won zaterdag 13 november De Monnik met 0-3 van GSVV 2 en dat betekende de derde zege op rij.
Na een hectische week vooraf, waarin uiteindelijk 10 spelers van de selectie om diverse redenen, niet aanwezig konen zijn. Daardoor moest een beroep worden gedaan op spelers die eigenlijk al gestopt waren en dus van stal moesten worden gehaald, zoals Hans Huizing en Sander Doorn.
Dat belette De Monnik niet om na 8 minuten de leiding te nemen door Twan Zuidersma die zichzelf vrij speelde en knap raak schoot. 0-1.
Daarna ging het redelijk gelijk op met de betere mogelijkheden voor De Monnik.
In de 34ste minuut moest echter keeper Siep Oosterdorf zijn eerst redding verrichten door een schot over de lat te tikken.
Het was overigens voorlopig Siep zijn laatste wedstrijd vanwege vertrek naar Afrika waar Siep zijn geluk nu gaat beproeven.
Na de handbreuk van Rutger Otto is dit dus de 2e keeper in korte tijd die De Monnik verliest.
GSVV werd na deze redding wat sterker maar de rust kwam met 0-1.

Dat kreeg een vervolg in de 2e helft en was er achterin bij De Monnik werk aan de winkel. Een paar keer kwam De Monnik goed weg en Siep moest een paar keer handelend optreden.
GSVV was als ploeg wat beter maar Individueel was dat De Monnik en dat gaf uiteindelijk de doorslag.
In de 61ste minuut schoot Twan hard in, maar de keeper redde.
2 minuten later was het wel raak, een geweldige counter via Tony Dam die perfect afgaf naar Twan en toen was wel 0-2.
GSVV nam steeds meer risico en dat leverde De Monnik een zee van ruimte op en daardoor volop kon spelen op de counter.
In de 74ste minuut ging de treffer van Robin de Roos niet door vanwege buitenspel en 2 minuten later strandde Robin op de keeper.
Douwe van de Lei kwam nog in het veld net als 2 weken geleden toen zijn optreden maar een aantal minuten duurde vanwege een rode kaart.
Het optreden duurde deze dag ook maar een luttele minuten maar nu door een hamstringblessure, echter pas nadat Douwe een pass had verzonden waaruit Twan de 0-3 scoorde.
Monniks derde, maar ook de derde van Twan die hiermee een harttrick scoorde, zijn 2e in 2 wedstrijden. Over een goede spits gesproken. Dit alles in de 80ste minuut en deze 0-3 stond nog op het bord, toen de zeer voortreffelijke scheidsrechter de wedstrijd naar het verleden verwees.

Filmpje gemaakt door Eric Dam