Zaterdag 26 september eindelijk weer eens een thuiswedstrijd voor De Monnik.
De laatste thuiswedstrijd dateerde van 18 januari!!!
En dat was een 2-1 zege tegen De Lauwers.

Begrijpelijk dat publiek en spelers reikhalzend uitzag naar de 1ste thuiswedstrijd in de nieuwe competitie tegen Bedum 5 net als De Monnik nog ongeslagen. Helaas liep deze middag uit op een kleine kater, gezien de 1-5 nederlaag van De Monnik.
Al direct was duidelijk dat Bedum van een heel ander kaliber was, dan de 2 voorgaande tegenstanders.
De Monnik werd direct onder grote druk gezet en het was aan keeper Geert de Jong te danken dat De Monnik niet al na 6 minuten tegen een onoverkomelijke achterstand aan zag.
Na 11 minuten eindelijk een beetje dreiging van De Monnik, maar daarna ging het bombardement op het Monnik doel weer verder.
Peter van der Meer blokkeerde nog net een schot en Geert was niet te passeren.
Na 21 minuten was een schot van afstand ook Geert te machtig. 0-1.
De Monnik stelde daar alleen een corner tegenover in de 25ste minuut.
In de 31ste minuut werd het 0-2 door een schuiver vlak langs de paal waardoor Geert kansloos was.
In de 39ste minuut 0-3 en Peter redde nog op de lijn waardoor de ruststand kwam met 0-3.

In de 2e helft namen de bezoekers wat gas terug, waardoor De Monnik wat meer in het geheel voorkwam en dat leidde in de 56ste minuut zelfs tot 1-3 door een goal van de bij De Monnik terug gekeerde Erik Dam.
Het had 2-3 moeten worden in de 65ste minuut, maar Simon van Duinen schoot voor een leeg doel hoog over.
Nu kan je de nadruk leggen op foutjes aan De Monnik zijde en die waren er ook, maar dat lag meer aan Bedum dan aan De Monnik zelf.
De Monnik was gewoon niet opgewassen tegen dit prima spelende Bedum.
De Monnik kon daar alleen een goede inzet tegenoverstellen en daarvoor dient de ploeg dan ook waardering, want daar lag het niet aan.
Jammer was dat de uitslag nog opliep naar 1-5 met goals in de 79ste minuut 1-4, en een strafschop na wat ongelukkige handsbal van Maik Hellinga in de 85ste minuut, en daardoor werd de eindstand 1-5.

De wedstrijd werd prima geleid door Jeroen Frijters en Bedum nam de koppositie over van De Monnik.
De komende zaterdag alweer de kans om deze kater weg te spoelen tegen KRC 1 in Kantens.

Bij de foto
De Monnik in voorbereiding op de wedstrijd