Vorig week in de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen verloor De Monnik met 0-14.
Afgelopen zaterdag 24 augustus nu tegen Bloemendaal werd het een wat mildere nederlaag, al was het altijd nog wel fors met een nederlaag van 1-10.

Om 14.00 uur zette scheidsrechter Jeroen Frijters de wedstrijd in beweging.
Al direct werd De Monnik teruggedrongen op eigen helft, wat eigenlijk de gehele wedstrijd zo bleef.
Toch hield de verdediging van De Monnik met wat kunst en vliegwerk stand tot de negentiende minuut. O-1.
Uw verslaggever en scorebord bediener was nog niet klaar met zijn handeling, of het stond al 0-2.
Bij de rust was de stand opgelopen tot 0-4.

In de 2e helft eenzelfde spelbeeld en al snel werd het 0-5.
Vlak daarna viel Remco Sikkema uit met een hamstringblessure en de angst is dat Remco een poosje uit de relatie is.
Bloemendaal ging intussen door met scoren en in de vijf en zeventigste minuut stond het 0-7.
Toen vond interim-coach Thomas Stal het genoeg en passeerde de keeper van Bloemendaal beheerst met een schuiver in de verste hoek.
Dat was dus de eerste Monnik treffer van het seizoen en hiermee was de eer een beetje gered in deze wedstrijd.
In de nog resterende tijd liep Bloemendaal uit naar een eindstand van 1-10.
Ondanks de weer forse nederlaag was het best gezellig in de kantine.
Vanwege gebrek aan vrijwilligers, bleef de keuken helaas gesloten.