Zaterdag 17 augustus ging voor De Monnik voor 46ste keer een nieuw seizoen van start.
HSC die een trainingskamp belegden op Schier, was in een oefenwedstrijd de tegenstander.
HSC zou de afkorting “Hoogezand Sappemeer Combinatie” zijn, maar de juiste betekenis is “Hermes SVV Combinatie” uitkomend in de 4e klasse Standaard.

De Monnik zelf uitkomend in de reserve 5e klasse met dus een verschil van 6 klassen, kreeg dus direct een aardige kluif te verwerken.
Na een redelijk begin viel de eerste treffer na een kwartier via een strafschop en met de rust stond de 0-6 op het bord.

In de 2e helft liep de eindstand op naar 0-14.
Voor het redelijk opgekomen publiek zijn 14 goals natuurlijk mooi om te zien, maar dat ze allemaal vallen bij dezelfde club is minder plezierig.
Dan is het een eenzijdig gebeuren.
Eigenlijk heeft zo`n oefenwedstrijd voor beide clubs geen zin. Daarvoor is het klasse verschil te groot.

Hopelijk is dit niet de voorbode voor het seizoen van De Monnik en late we hopen dat het alsnog een mooi seizoen zal worden, voor de spelers, vrijwilligers en niet te vergeten het publiek.

Aldert Stielstra