Zaterdag 16 oktober, de 2e thuiswedstrijd van De Monnik in de competitie en dat tegen onze buren uit Anjum.
Tegen het 2e team van de gelijknamige club werd met 0-1 verloren en dat betekende net als tegen VCR dat De Monnik niet tot scoren kwam.
Dat had in het begin wel gekund, eigenlijk gemoeten, maar het lukte Robin de Roos dus niet.
Het ging echter aardig gelijk op, al speelde Anjum wat makkelijker.
De Monnik was duidelijk minder op elkaar ingespeeld en het vele wisselen in de eerste helft liefst 4x, helpt ook niet.

In deze klasse mag er doorlopend gewisseld worden, zodat ook gewisselde spelers weer terug het veld in mogen. Gelukkig maar.
Op de bank bij De Monnik een nieuwe speler Twan Zuidersma (al de 8e debutant!!) en deze kon al in de 27ste minuut invallen en liet in het verdere verloop zien een aanwinst te zijn.
Scoren ging beide ploegen niet al te best af maar het was Anjum die 5 minuten voor de rust de score opende.

De 2e helft was eerst hetzelfde spelbeeld en was De Monnik in de 54ste minuut dicht bij de gelijkmaker, toen uitblinker Erik Dam alleen op de keeper afging, maar de bal niet in het doel kreeg. Langzaam nam de vermoeidheid toe bij Anjum en kreeg De Monnik het overwicht.
Echter scoren bleef een probleem.
Coach Jan v/d Zaag stuurde in het laatste gedeelte ook laatste verdediger Peter van de Meer mee naar voren, maar ook dit felle offensief leverde geen goals op voor De Monnik.
Het bleef dus bij 0-1 en dus nam Anjum de volle winst mee naar de vaste wal, maar kreeg daarmee wel teveel.

In deze spannende wedstrijd, welke werd geleid door Jappie Poortinga, had een gelijkspel meer juistheid gedaan aan het spelbeeld.