Op vrijdag 7 Januari om 14.00 uur was het zover en hebben het dagelijks bestuur van V.V. de Monnik en Heleen Faber het monument geplaatst op het graf van Theo Tiggelaar.
In goed overleg met Heleen hebben wij een monument laten maken voor Theo omdat hij voor altijd in ons hart zit en we hem als voetbalvereniging nooit willen vergeten.
Theo was een Monnik man in hart en nieren en Heleen vertelde dat het moeilijk was voor hem om te kiezen wie er op plaats 1 stond, Heleen als zijn vrouw of V.V. de Monnik.
Als Theo op de zaterdagen even niets te doen had dan kon je hem regelmatig in zijn rode Monnik jas langs de lijn tegenkomen. Bij een uitwedstrijd van de eilander jeugd maar ook bij uitwedstrijden van het 1e elftal was hij regelmatig aanwezig, jaren als grensrechter maar de laatste anderhalf jaar als supporter vanwege een spierblessure.
Wij hopen met dit monument op een gepaste manier een ode te brengen aan een Monnik man pur sang en een onvergetelijk lief en betrokken mens.
Voor altijd in ons Hart.
Bestuur en leden V.V. de Monnik