Zaterdag 06 november de 3e thuiswedstrijd met als tegenstander WTOC uit Oudwoude.
Dit leverde ook de eerste winst op en mede daarmee ook het eerste thuisdoelpunt in deze competitie.
De Monnik begon fel en al na 3e minuut kreeg Eric Dam de kans maar miste deze.
Daarna had De Monnik veelal de bal maar dat leverde mede door onnauwkeurig niet veel op. Pas na 21ste minuut was Eric er dichtbij maar schoot voorlangs en een minuut later schoot Hylke van Duinen over.
Daarna kabbelde de wedstrijd wat verder en dus kunnen we het wel even hebben over randzaken. Peter van de Meer stond op doel omdat keeper Rutger Otto afwezig was, vanwege een armbreuk op gelopen bij het zaalvoetbal in Groningen.
Het zal al heel wat zijn als Rutger direct na de winterstop weer kan aantreden.
Onder het matig opgekomen publiek wel een oud lid van De Monnik en wel Horst Scholtysek vanuit Duitsland, die in het begin van het competitie gebeuren de kleuren van De Monnik verdedigde.
Ook de tijdwaarneming op het scorebord zei na 35 minuten bekijk het maar.
Intussen in de 35ste minuut schoot WTOC voor het eerst op het doel en moest Peter voor De Monnik erger voorkomen. Rust 0-0

De 2e helft was 6 minuten oud en brak De Monnik eindelijk de score open. Een schot van Hylke trof met wat hulp van de keeper het doel. 1-0.
Door allerlei omstandigheden dunde de selectie van De Monnik steeds meer uit en daarom moest coach Jan van der Zaag in de 52ste minuut zelfs een beroep doen op good-old Hans Huizing.
In de 54ste minuut een dikke tegenslag voor de thuisploeg en Eric zelf, toen deze geblesseerd het veld moest verlaten.
In de 66ste minuut had Hans aan al onzekerheid een einde moeten maken en miste in deze minuut zelfs 2 kansen.
Het spelbeeld bleef matig aan Monnik zijde. Veel balverlies en vaak de verkeerde oplossing zoekend. Toch kwam De Monnik op 2-0 in de 76ste minuut door Sjoerd Stamhuis.
Hiermee was gezien het spelbeeld de wedstrijd wel beslist. Maar in de 81ste minuut kwam uit het niets WTOC op 2-1 met een onhoudbare knal in de bovenhoek.
Verdedigend stond het wel goed bij De Monnik zodat de overwinning niet meer in gevaar kwam.
Niet goed spelen en toch winnen, levert ook 3 punten op en daar gaat het om.
Zoals gebruikelijk floot scheidsrechter Jeroen Frijters weer een prima wedstrijd.