Liefst 5 ploegen (bijeen gezocht door Remmelt Mulder) deden zaterdag 8 juni mee aan het Kallemooi Toernooi editie 2019.
Dat betekende 10 wedstrijden welke een duur per wedstrijd hadden van 20 minuten.
Bij de 10e minuut werd er van helft verwisseld om vanwege de harde wind gelijke kansen te creëren.
De opening werd door voorzitter Jelle de Jong op de middenstip gedaan en hij heette ieder welkom en hoopte ieder na een mooi en sportief toernooi terug te zien bij de prijsuitreiking omstreeks 17.00 uur.
Nadat een aangeboden wedstrijdbal door ACV (Assen) in ontvangst was genomen, werd het spits afgebeten door Gorecht (Groningen-Haren) tegen De Monnik.
Na 6 minuten zette Joris van de Zaag de organiserende ploeg op voorsprong. 4 minuten later kon Monniks doelman Jari de Jong de bal niet onder controle krijgen en dat werd afgestraft 1-1.
De Monnik ging op jacht naar de winst. Een mooie kans voor Hylke van Duinen ging net voorlangs, maar in de laatste minuut, daar was hij weer, Peter van de Meer en als zo vaak schoot deze van afstand weer raak. 1-2.

Helaas geen al te best weer, harde wind en pittige buien, al viel dat laatste in het begin nog mee. Groen Geel(Groningen) tegen Hardegarijp werd 0-1.
Deze wedstrijd werd geleid door Jappie Poortinga die daarna er nog 3 voor zijn rekening nam.
ACV won daarna met 1-0 van Gorecht.
Dat was wat mager gezien het vele spektakel voor het doel van Gorecht.

In de 4e wedstrijd was De thuisclub weer actief en nu tegen Groen Geel. Net als in de 1ste wedstrijd van De Monnik werd deze weer geleid door de zeer trouwe Schier bezoeker Egge Knol.
Deze deed dat zoals hij zelf altijd zegt “streng maar rechtvaardig”. De Monnik won met 2-0 met goals in de 3e en 9e minuut van Hylke.

De 5e wedstrijd was een boeiend duel tussen Hardegarijp en ACV welke door de Drenten van de Friezen werd gewonnen met 0-1.

Gorecht tegen Groen Geel werd bij 1-1 beslist door een penalty in het voordeel van Groen Geel. 2-1

Aangeland in de 7e wedstrijd, een Fries onderonsje De Monnik tegen Hardegarijp waarin Hardegarijp in de 5e min de leiding nam door een goal met een buitenspel luchtje.
Ondanks de vele aanvallen en een paar goede kansen kon De Monnik de achterstand niet meer goed maken. Een geflatteerde dure nederlaag 0-1.

ACV was niet in staat de muur van Groen Geel te slechten en dus eindigde dat in 0-0 en dat betekende ook het enige gelijkspel en ook doelpuntloze duel van het toernooi.

Gorecht verloor ondanks de aanmoedigen van vaste eiland bezoeker en grote Monnik supporter Lammert Frieling, in het dagelijkse leven vrijwilliger bij Gorecht, met 0-2 van Hardegarijp.

Na al deze 9 wedstrijden was de 10e en laatste wedstrijd tussen De Monnik en ACV beslissend.
De Monnik moest winnen om nog eerste te worden. In de eerste helft liep ACV uit naar een 0-2 voorsprong.
In het 2e gedeelte had De Monnik wind mee en kwam door Hylke in de 15e minuut op 1-2.
De Monnik drong fel aan maar strandde op de routine van de veteranen van ACV die de 1-2 veilig over de eindstreep tilden.

Daarmee waren alle wedstrijden gespeeld, kon er gedoucht worden en vond de prijsuitreiking plaats door Jelle in de volle kantine, waarna het feest kon losbarsten.

Een prima toernooi ondanks het slechte weer en wat zijn we dan dankbaar voor onze verwarmende tribune. Om toch nog wat te klagen, de wind had wel uit een andere hoek mogen waaien. Hiermee kwam het seizoen 2018-2019 voor de senioren tot een einde.
De eindstand was als volgt:
1e ACV 4-10 4 – 1
2e Hardegarijp 4-9 4 – 1