Donderdag 26 mei 2022 was het eindelijk weer mogelijk om het toernooi plaats te laten vinden.
Vanwege de corona was dat de 2 voorgaande jaren niet mogelijk.
Om 12.00 uur opende de organisator Remmelt Mulder rondom de middenstip het toernooi en heette ieder welkom en een goed en sportief toernooi.
Stil gestaan werd bij 2 mensen die ons zijn ontvallen, die veel hebben betekend voor het toernooi.
Jan Venema uit Winsum die heel veel jaren als scheidsrechter optrad. We hebben daar warme herinneringen aan.
Ook ’t Zandt speler Peter van Weerden die jaren met zijn opgewekte humeur en zijn vriendelijke uitstraling deelnam aan ons toernooi. We zullen beide nooit vergeten.

Liefst 5 ploegen deden mee en elk team trof elkaar 1x in een wedstrijd die 20 minuten duurde.
Uitslagen:
*De Monnik – Ezinge 0-1. De verliezende goal viel in de 12e minuut.
*De Erven ’t Zandt – De Heracliden (Uithuizermeeden) 1-0. Het `T Zandt is een gelegenheidsteam van de niet meer bestaande vereniging `T Zandt.
Bleek verder in het toernooi een niet te verslaan team, waarvan ook De Monnik oud-speler Sander Doorn deel uitmaakte.
* Poolster (Spijk) – Ezinge 2-0
* De Monnik – `T Zandt 0-1
* De Heracliden – Poolster 1-2
* Ezinge – `T Zandt 0-1
* De Monnik De Heracliden 1-0. De winnende werd gemaakt door Hylke van Duinen die hiermee een periode van droogte (in goals dan) beëindigde.
* Poolster – `T Zandt 0-3
* Ezinge – De Heracliden 2-1
* De Monnik – Poolster 2-0 met goals van Erik Dam (weer terug na een langdurende blessure) en zijn
Broer Tony Dam.
Met deze uitslagen kwam de volgende eindstand uit de bus. (bij gelijk aantal punten besliste het doelsaldo)
1. `T Zandt 4 – 12 6 – 0
2. De Monnik 4 – 6 3 – 2
3. Ezinge 4 – 6 3 – 4
4. Poolster 4 – 6 4 – 6
5. De Heracliden 4 – 0 2 – 6

Met deze stand werd het toernooi afgesloten met de prijsuitreiking door bestuurslid en de verdere functies bij De Monnik, Jan Bert Arends die ieder bedankte die bedankt moest worden en wenste ieder wel thuis en tot volgende jaar.
Het was een uitermate sportief toernooi onder prima weersomstandigheden.
Daarna kon het feest in de kantine losbarsten en dat deed het dan ook.