Zaterdag 31 augustus 2019.
Bij St.Pauli denkt men al snel aan Hamburg en nog even verder dan ook aan de Reeperbahn.
Maar in dit geval gaat het over een zaalvoetbalvereniging uit Groningen. Deze waren te gast op Schier, maar hadden niet genoeg spelers om een elftal te vormen en daarom werd er gespeeld op een half veld 7 tegen 7.

Het veld was door de droogte hard en veelal geel, zodat het veel weg had van een zaal en dus een
voordeeltje voor de bezoekers.
Maar niks was minder waar want De Monnik was oppermachtig. Wel  nam St. Pauli nog de leiding na 11 minuten, maar één minuut later maakte Joris van de Zaag gelijk. 1-1.

Er werd gespeeld in 4 delen van 15 minuten. Na een pauze van 5 minuten, (wel nuttig gezien de hitte) ging het weer verder en weer startte St. Pauli goed want het kreeg een strafschop. Deze werd echter zo hoog en hard over geschoten dat het vinden van de bal een moeilijk karwei was. Nee dan was Joris heel wat zuiverder, want die schoot De Monnik naar 3-1 en had dus een hattrick te pakken. Toen kwam De Monnik echt los. Hylke van Duinen 4-1, Joris maar weer eens 5-1 en Simon van Duinen 6-1.
Daarmee kwam de echte rust. Kennelijk had De Monnik in het 1ste gedeelte het kruit verschoten want de doelpunten werden schaars. In het 3e  deel werd het zelfs 0-0.
Het tempo van de wedstrijd daalde tot het nulpunt en scheidsrechter Jappie Poortinga kon het stapvoets bijhouden. Een hoogtepunt was nog dat Tony Dam scoorde en daarmee de eindstand bepaalde op 7-1.
Het had De Monnik kennelijk zo weinig energie gekost, dat men na het voetballen, onderling nog een
wedstrijdje buikschuiven konden houden.