De laatste wedstrijd van De Monnik was 3 weken geleden, toen met 1-4 werd verloren van Jistrum.
Zaterdag 8 december werd in Dokkum de draad weer opgepakt, met een 1-4 overwinning op Be Quick7.
Vanwege het hoge water voer de boot om half 11 niet.
Een gewijzigde aanvangstijd bleek niet mogelijk waardoor er niets anders opzat dan met de boot van 7.30 uur te vertrekken.
Vanwege de al grote achterstand in wedstrijden was het De Monnik er veel aan gelegen de wedstrijd wel te spelen.

Daar de aanvangstijd pas om 12.15 uur was, werd besloten tot een gezamenlijke ontbijt bij de HEMA in Dokkum, aangeboden door de directie van De Monnik.
Daarna richting de thuishaven van onze vrienden Douwe en Rianna(v/d Zaag), alwaar op een groot scherm op playstation menig voetbalwedstrijd werd gespeeld, wat tot veel hilariteit leidde.

Onder barre weersomstandigheden (regen en harde wind), met eerst de wind tegen, kwam De Monnik al na 1 minuut op voorsprong door een goal van Simon van Duinen, die ook voor de 0-2 zorgde in de laatste minuut voor de pauze.
Daar tussenin viel De Monnik veelvuldig aan en kwam de thuisclub niet verder dan tegenhouden.
In de 2e helft in de 53ste minuut kwam De Monnik op 0-3.
Een prachtige vrije trap van Peter van de Meer werd nog mooier ingekopt door Monniks aanvoerder Daan Bouwknegt.
De Monnik bleef op zoek naar meer goals maar van goed voetbal was geen sprake en dat was eigenlijk ook niet mogelijk vanwege de zeer harde wind die vrij spel had op het openveld.
Be Quick kwam in de gehele wedstrijd niet verder dan een 6-tal spelde prikjes, waarbij 1 zelfs tot een goal leidde in de 65ste minuut. 1-3.
De laatste 10 minuten waren voor Hylke van Duinen, die de 1-4 maakte, keihard de kruising raakte, en vrij voor de keeper tegen deze op schoot.
Over de keeper gesproken, deze keepte niet altijd even fraai, maar hield er toch nog wel veel tegen.

De 1-4 was dus de eindstand.
De Monnik staat nu weer op de 3e plaats maar heeft wel de minste verliespunten.
Volgende week de eerste inhaalwedstrijd, in en tegen Veenwouden.