Dat vond plaats in Ternaard tijdens de laatste uit wedstrijd op zaterdag 21 mei tegen het tweede team van gelijke naam.
De Monnik startte met de wetenschap dat top scoorder Twan Zuidersma ook is toegevoegd aan de lijst van lang geblesseerden.
Daar stond tegenover dat aanvoerder Tony Dam terug kwam in de ploeg.
Deze soleerde al in de eerste minuut tot aan de keeper, maar strandde wel op deze.
In de 2e minuut was het wel raak door Bram Boersma. 0-1.
In de 10e minuut een vrije kans voor Job Smit, maar hij schoot te zacht in.
In de 17e minuut werd Reece Emara onderuit geschoffeld. Volgens De Monnik binnen de beruchte lijnen, maar volgens de scheids er net buiten.
De vrije trap leverde niets op. De Monnik liet Ternaard in leven en deze kregen hoop, zeker ook toen ze in de 28ste minuut op de paal schoten en daar kwam De Monnik dus goed weg.
In de 30ste minuut werd het toch gelijk 1-1.
Nadat Hylke van Duinen in goede positie naast kopte kwam Ternaard in de 40ste minuut op 2-1.
De Monnik had weer eens een debutant onder de lat en deze keer Cor van Hout die redding moest maken na een fout in De Monnik achterhoede en volgens de scheids was dit een overtreding en de bal ging op de stip. Rust 2-1

In de 2e helft had De Monnik wel een overwicht maar van goed spel was geen sprake. Ook kwamen er kansen maar vooral Hylke had zijn vizier niet op scherp staan.
Gezegd moet ook worden dat de doelman van Ternaard prima zijn werk deed.
Tevens is aanvallen moeilijker dan verdedigen.
Cor moest in de 64ste minuut Ternaard nog van een derde treffer afhouden, wat eigenlijk het enige aanvallende wapenfeit was van de thuisclub.
Maar De Monnik kwam niet meer tot scoren en dat betekende dat Ternaard de punten in huis hield. Een wedstrijd om snel te vergeten.