De laatste thuiswedstrijd was op 10 december vorig jaar, thuis tegen Rottevalle en dat was tevens ook de laatste winstpartij.
Inmiddels zijn we al weer 6 wedstrijddagen verder en dat is wel een magere oogst geworden, zeg maar helemaal geen oogst.
Immers 2 wedstrijden dat we zelf geen elftal op de been konden krijgen, team van de wal die niet kwam, 2 uit nederlagen en 1 thuisnederlaag.

Deze laatste was zaterdag 11 maart tegen WTOC uit Oudwoude, dat met 1-3 de punten meenam naar de vaste wal, in de niet hoogstaande wedstrijd, maar wel een spannende, waarbij het publiek zich niet hoefde te vervelen.
Er gebeurde kwa kansen niet al te veel, al moest De Monnik na 15 minuten 10 minuten met 10 man spelen vanwege een gele kaart voor Twan Zuidersma.
De ruststand kwam met 0-0.

De 2e helft startte De Monnik prima. Een prachtige kopbal van Peter van de Meer werd nog net onschadelijk gemaakt.
Ook Maik Hellinga was dichtbij de openingstreffer. Maar het was echter WTOC die in de 54ste minuut de score opende.
In de 60ste minuut een blunder van de WTOC-keeper, maar de inzet daarna van Hylke van Duinen, werd nog van de lijn gehaald.
2 minuten later een handsbal van WTOC en dat leidde tot een strafschop welke genadeloos door Hylke werd benut. 1-1.

Weer 2 minuten later kreeg Twan zijn 2e gele kaart en dat betekende een rode kaart en dat betekende weer dat De Monnik de resterende tijd moest uitspelen met 10 man.
Toch was dat niet merkbaar, want De Monnik speelde eigenlijk met 10 man beter dan met 11.
Toch liet De Monnik zich verrassen bij een counter van de gasten en dat leidde in de 85ste minuut tot een 1-2 voorsprong.
Toch kreeg De Monnik in de slotfase een geweldige kans op de gelijkmaker.
Remco Sikkema leverde een prachtige voorzet af, welke werd ingekopt door Max Hoornweg, maar deze deed dat langs de verkeerde kant van de paal, en dat was moeilijker dan langs de goede kant te koppen.
Diep in de blessure viel de definitieve beslissing toen WTOC weer uit een counter scoorde. Er werd niet meer afgetrapt. Eindstand 1-3.

Het was een pittige stevige wedstrijd waar scheidsrechter Jappie Poortinga zijn handen vol aan had, maar het er goed vanaf bracht.
Indertijd liep de wedstrijd in Oudwoude danig uit de hand, mede veroorzaakt door een leidsman, die zich ontwikkelde als een enorm thuisfluiter.
Deze kan (maar moet eigenlijk) een voorbeeld nemen aan Jappie hoe je een wedstrijd neutraal kan/moet leidden.
Rest nog te vermelden dat De Monnik onder leiding stond van Eddie Bakker, die coach Jan van der Zaag verving.