De opwinding over de grote overwinning van vorige week, werd zaterdag 09 maart weer tenietgedaan in Bedum na een 7-1 nederlaag tegen het 7e team van de gelijknamige vereniging.
Een grote nederlaag en dat tegen het team, waar eerder in de competitie met 5-0 van was gewonnen.

De Monnik met weer een zeer gewijzigd team stond na een minuut spelen al met 1-0 achter.
Op het vreselijke kunstgras nam daarna De Monnik wel het initiatief en kreeg kansen via Twan Zuidersma, Joris van der Zaag en Ivan Bouwkamp, maar alle keren redde de keeper.
In de een en twintigste minuut was deze echter kansloos, maar de inzet van Ivan belandde op de lat. De daaropvolgende aanval van Bedum belandde wel in het doel van De Monnik. 2-0
Vijf minuten voor rust een vrije trap van Twan op Ivan, die keurig om de keeper heen ging, maar deze bracht Ivan ten val en dat leverde De Monnik een terechte strafschop op, welke feilloos door Peter van de Meer werd binnen geknald. 2-1
Nog een schot van Twan werd ternauwernood tot corner verwerkt. Uit de corner schoot Twan net naast. Ruststand 2-1.

Gezien het verloop in het eerste gedeelte was De Monnik hoopvol gestemd op een goed resultaat.
Echter kwam Bedum veel beter uit de kleedkamer dan De Monnik.
Twan viel geblesseerd uit en na een kwartier kwam Bedum op 3-1 na dom balverlies door De Monnik. Direct daarna nog wel een scrimmage voor het doel van Bedum, maar De Monnik kreeg de bal er niet in.
Bedum vijf minuten daarna wel en dat betekende 4-1.
De Monnik was geen schim meer van de eerste helft en zag Bedum verder uitlopen naar een 7-1 overwinning.

Hiermee is alles wel vermeld of het moet zijn dat de oud Monnik speler Justin van der Linden ons kwam helpen. Onze nieuwe voorzitter Eelke van de Heide moest zelfs opdraven en speelde de gehele wedstrijd.