April doet wat het wil. Dat was zaterdag 13 april ook het geval. Het was droog voetbalweer mits je de sneeuw niet tot regenen rekent.
Het regende wel maar dan in de vorm van doelpunten.
Dat begon ook al het geval met de jeugdwedstrijd tussen De Monnik 014 en SIOS Sauwerd 014 dat een eindstand kende van 4-5.
Een jammerlijke nederlaag voor de thuisclub dat met nog 5 minuten te spelen, met 4-3 voor stond.

Vooraf aan de wedstrijd van De Monnik 1 werd de nieuwe outfit getoond en uitgereikt, welke werden gesponsord door onze hoofdsponsor WAGENBORD PASSAGIERSDIENSTEN.
Het geheel ziet er prachtig uit en de dankbaarheid was dan ook groot richting Directeur Ger Van Langen, die bij de fotosessie aanwezig was.
Later volgen nog de nieuwe trainingspakken.

Daarna o.l.v. scheidsrechter Jeroen Frijters begon De Monnik direct te werken aan een grote overwinning, want binnen een minuut was het al raak door Tony Dam die rechtstreeks scoorde uit een corner. 1-0.
In de 12e minuut een voorzet van Remco Sikkema en Hylke van Duinen rondde af. 2-0.
In de 14e minuut corner Tony, en Hylke kopt raak. 3-0.
In de 21ste minuut hielp Be Quick een handje door een voorzet van Remco in eigen doel te werken. 4-0.
In de 22ste minuut de hattrick van Hylke, die met een lobje er 5-0 van maakte.
6-0 met een afstandsknal van Peter van de Meer in de 32ste minuut.
Tot de rust geen goals meer, en vermaakte het publiek zich met een fazant, die geen enkele angst toonde en het scheelde niets of deze had plaats genomen op een stoel in de tribune.

In de 2e helft duurde het even voordat de doelpuntenmachine weer op gang kwam. In de 54ste minuut scoorde Remco een hattrick. Niet in goals maar in voorzetten.
Hylke maakte zijn 4e goal. 7-0.
Zijn broer Simon scoort ook vaak, maar was in deze wedstrijd nog doelpuntloos. Daar kwam in de 63ste minuut een einde aan, toen Simon met een eenvoudige intikker er 8-0 van maakte.
Een minuut later scoorde zowaar Be Quick maar daar verleende De Monnik doelman Jappie Tjeerd Riemersma enige medewerking aan. 8-1.
In de 69ste minuut ging de doelpuntmachine van de thuisclub weer verder met de 5e goal van Hylke.
9-1.
De 10e goal was van Bram Boersma, maar dat wel met behulp van de keeper, die in zijn poging dit te beletten een stukje Comedy Caper opvoerde. 10-1.
Dit betekende dat het scorebord vol was en stand daarop veranderde in 0-1.
Dat bleef zo staan tot de 82ste minuut, mede omdat Hylke in de tussentijd op de paal mikte.
Het was Simon die scoorde 11-1, en hij maakte in de 85ste minuut ook de 12-1, en had daarmee een hattrick te pakken.
Simon pikte ook nog een 4e goal mee, en bepaalde daarmee de eindstand in de 89ste min op 13-1.

Scheidsrechter had nog best wat blessuretijd bij kunnen trekken, maar deed dat niet en gelijk had ie. Later bleek dat koploper Jistrum te hebben verloren, maar de achterstand van 5 punten zal vermoedelijk te veel zijn.
Dus dan maar op naar de 2e plaats waarvoor De Monnik goed op koers is.