Zaterdag 12 oktober ontving De Monnik thuis VC Trynwalden 4 die de ongeslagen koploper is, in deze nog jonge competitie.
Dat bleven ze ook, door met 0-3 te winnen van de thuisclub.
Toch speelde De Monnik niet een onverdienstelijke wedstrijd waarin duidelijk vooruitgang was te zien.

Het begon redelijk gelijk op, maar naar een kwartier voerde Trynwalden de druk op en moest doelman Robert Jannaschk een paar keer handelend optreden.
Op het half uur was ook deze kansloos toen een schot welke wat van richting werd veranderd het doel trof.
Daarna kwam De Monnik wat meer in de wedstrijd, maar in de stand kwam bij rust geen wijziging meer. 0-1

De tweede helft eerst weer het hetzelfde spelbeeld en dat leidde tot een 0-2 in de zestigste minuut.
Daaraan ging een geweldige blunder in De Monnik verdediging vooraf.
Twee minuten later kreeg Joris van de Zaag een kans, maar hierbij ontbrak wat fortuin en ging de bal voorlangs.
De eindstand kwam tien minuten voor tijd toen de gasten na een vloeiende aanval scoorden. 0-3.
Een goal waarbij geen sprake was van wat mazzel.
In de laatste minuut had de eretreffer voor De Monnik kunnen vallen toen Ivan Bouwkamp alleen op keeper afging, maar deze was Ivan te snel af.

Het redelijk opgekomen publiek was getuige van een leuke wedstrijd onder prima, maar wat frisse weersomstandigheden.
In de tribune deed de verwarming dat een beetje onderdrukken. Rest nog te vertellen dat de scheidsrechter Jeroen Frijters was, en die deed dat zoals gebruikelijk foutloos.

Aldert Stielstra