Er stond weer een thuiswedstrijd op het programma voor de Monnik. FC Grootegast kwam op bezoek op het eiland. Het was weer een prachtige zonnige dag, wat een goed voorteken was voor de wedstrijd.
Binnen 3 minuten stond de monnik dan ook al op voorsprong door een goal van Menno Overdijk.
De 2-0 werd gemaakt door Benito Sanau.
Na 10 minuten kreeg de tegenstander een kans door een snelle uitbraak en lobte de bal over de keeper Sem Anker heen voor de 2-1.
De Monnik liet zich niet kennen en maakte het 4-1 door doelpunten van Benito en Thijmen Bouwkamp.
In de 25e minuut werd Morrison Scheper binnen de 16 weg geduwd, wat de Monnik een penalty bezorgde. Deze mocht Morrison zelf nemen van het team en schoot deze er feilloos in.
Grootegast maakt het 5-2 door een vrije trap erin te schieten.
En net voor rust maakt Menno het 6-2. De monnik gaat vol vertrouwen de kleedkamer in voor ranja en fruit.

Na 10 minuten in de tweede helft maakte Benito de 7-2.
Wanneer de monnik in de 52e minuut weer een penalty krijgt kan de keeper zich niet inhouden tegenover de scheidsrechter Darryl Eijer. Deze had al meerdere waarschuwingen gehad vanwege opmerkingen en kreeg nu dan ook een gele kaart en moest 5 minuten naar de kant.
Menno schoot de penalty er goed in en de stand was 8-2.
Bij deze stand mocht laatste man Tobias Hockelmann mee naar voren en scoorde ook bijna gelijk de 9-2.
De 10-2 was weer een penalty, dit keer door Jeffrey Kremer genomen.
Thijmen maakt het 11-2.
In minuut 64 Krijgt ook Grootegast een penalty en weet hiermee Sem te passeren, nadat hij meerdere goede reddingen weet te maken.
Het werd nog 12-3 door Tobias, en door een corner die in een keer in de goal beland maakte Grootegast het 12-4.
In de Laatste minuut weet Maurits Hagen het nog 13-4 te maken.
De Monnik JO14 staat nu knap 2e na 3 wedstrijden en gaan met veel vertrouwen de rest van het seizoen tegemoet.

Daniƫl Poortinga, Michael Poortinga, Lieke Abe, Carlijn Hagen, Joshua Kroes, Jeffrey Kremer, Maurits Hagen, Menno Overdijk
Annelie Visser, Tobias Hockelmann, Sem Anker, Thijmen Bouwkamp, Morisson Scheper, Benito Sanou, (afwezig Noah Dam)