Zaterdag 21 september ging de nieuwe competitie 2024 – 2025 voor De Monnik van start in Ee tegen Oostergo2 en deze start ging helaas verloren met 2-1.

Het keepers probleem bij De Monnik is nog steeds niet opgelost, en hiervoor mocht Jasper van der Meij het spits afbijten.
Al na twee minuten voorkwam Jasper met een geweldige redding een achterstand voor De Monnik en tien minuten later kreeg deze de hulp van de paal.
Tot de drinkpauze halverwege de eerste helft, kwamen de aanvallen van De Monnik niet verder dan buitenspel, volgens de grensrechter.
Na dit moment werd De Monnik sterker en op het half uur kwam het op voorsprong.
Iwan Bouwkamp pikte een terugspeelbal op, naar de niet onbekende keeper bij De Monnik, Geert de Jong.
Iwan prikte de bal keuring door benen van Geert in het doel. 0-1.
Tot de pauze nam De Monnik duidelijk de regie in handen maar kwam niet meer tot scoren.

De wedstrijd begon het tweede gedeelte zoals het eerste eindigde, maar uit het niets kwam na vijf minuten de thuisclub op 1-1.
Bij De Monnik een nieuwe speler en deze debutant Floris Rademaker liet zien, een geweldige aanwinst te zijn.
Tot de tweede drinkpauze ging het redelijk gelijk op met de betere kansen voor De Monnik. Langzamerhand ging de vermoeidheid meespelen en werden de ruimtes groter.
Dat leidde een kwartier voor tijd tot een voorsprong voor Oostergo 2-1.
Hierna ging De Monnik op jacht naar de gelijkmaker met Peter van de Meer mee naar voren en achterin 1 tegen 1.
Dat leverde wel een veldoverwicht op maar geen gelijkmaker.

Het was een leuke en sportieve wedstrijd waarin een gelijkspel een juistere uitslag was geweest.
Als er dan toch een winnaar had moeten zijn, dan was dat De Monnik.

Aldert Stielstra