Zaterdag 7 september eindigde de voorbereiding van De Monnik op de nieuwe competitie 2024 – 2025.
Een oefenperiode tegen 2 tegenstanders en een toernooitje, kende met 3 goals voor en liefst 33 goals tegen, een zeer teleurstellend verloop.
Lag dat aan de sterkte van de tegenstanders of aan De Monnik zelf.
Zal een combinatie van deze beide zijn.

De Monnik in de competitie door het leven als De Monnik 2 met een terugkeer uit de Groninger kant naar de Friese kant, en dat hoofdzakelijk in het noordoosten.
Dan zal blijken hoe De Monnik er echt voor staat.

Het toernooi op Schier bestond uit 3 ploegen welke streden om de J.B.-bokaal.
De ploegen ontmoeten elkaar elk twee keer in wedstrijden van twintig minuten.
De Monnik opende het toernooi tegen Lycurgus (Groningen) en verloor kansloos met 3-0.
Pas in de laatste minuut kreeg De Monnik nog een paar goede kansen waarvan de laatste de grootste, toen Ivan Bouknecht de paal raakte.

Asser Boys werd ook verslagen door Lycurgus met 1-2.

Daarna mocht De Monnik het proberen tegen Asser Boys en kwam al in de eerste minuut op voorsprong, maar de vreugde was van korte duur, want buitenspel gooide roet in het eten.
Op het kwartier kwamen de bezoekers wel op voorsprong.
Echter in de allerlaatste minuut kwam De Monnik langszij door een strafschop benut door Jasper van der Meij.
Een lichtpuntje voor De Monnik dat zoals het nu lijkt, na een zeer lange herstelperiode weer kan beschikken over Jasper. 1-1.

Het tweede gedeelte van het toernooi ging van start met De Monnik tegen Lycurgus. De laatste won met 1-0 na een goedkoop weggegeven kans door De Monnik.

Lycurgus mocht direct hierna weer aan de bak met als tegenstander Asser Boys, en won ook deze wedstrijd met 2-0.

De laatste wedstrijd ging erom wie als laatste zou eindigen in het toernooitje.
Geen laatste worden dan moest De Monnik winnen, maar zag al in de eerste minuut tegen een achterstand aan.
Deze werd na acht minuten verdubbeld 2-0.
Echter een minuut later kwam De Monnik terug in de wedstrijd en werd de eer gered met een treffer van Ivan.
De eindstand kwam met 4-1 voor de Assenaars.

De eindstand van het toernooi:
1e Lycurgus 4-12 8-1
2e Asser Boys 4-4 6-6
3e De Monnik 4-1 2-9

Deze uitslag werd bekend gemaakt door De Monnik voorzitter Eelke van de Heide die ook nog even memoreerde aan onze geweldige erevoorzitter Jan Berend Bazuin, waarna de trofee is vernoemd.
Daarna kon het feest losbarsten om het geslaagde toernooi onder prachtige weersomstandigheden te vieren.