Zaterdag 8 september alweer de 3e oefenwedstrijd in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

De Monnik haar nieuwe coach/leider Jan van de Zaag was terug van vakantie en stond daardoor voor het eerst voor de ploeg. Deze zag zijn ploeg al naar 30 seconden de score openen met een goal van Simon van Duinen.1-0. De Monnik veel sterker dan de gasten uit Groningen kwam na 11 min op 2-0 door Peter van de Meer.

2 min later, Monnik’s benjamin nieuw bij De Monnik 1, was het Remco Sikkema die de 3-0 maakte. Binnen het kwartier 4-0 door de 2e goal van Simon. Daarna stopte de productie tot de 26e min toen Simon de 5-0 maakte. Wessel van de Zee ook nieuw vanuit de jeugd bij De Monnik scoorde na 33 min de 6-0. Peter van de Meer zag van minstens 25m zijn inzet over de keeper in het doel belanden 7-0. Daarna deed Amicitia wat terug met net zo’n mooie inzet als de 7e goal van De Monnik. Met 7-1 kwam het rustsignaal van scheidsrechter Bram Boersma.

Vielen in de 1e helft de goals als rijpe appelen van de boom, was het met de goals in de 2e helft een schaars gebeuren. De Monnik schakelde duidelijk over op een wat lagere versnelling en daardoor kon Amicitia wat meer mee doen in de wedstrijd. Aan beide kanten ontstonden wat mogelijkheden al waren die van De Monnik wat talrijker en gevaarlijker dan Amicitia. Het was Simon die het dichts bij een goal was maar schoot op de paal en lat. Pas in de 79e min kwam er weer een treffer op het scorebord door Tony Dam. 8-1. De Monnik die een gastspeler Sander Solke liet meespelen welke een zeer goede indruk achterliet en zou voor De Monnik een welkome versterking zijn. Het was deze die de 9-1 eindscore op het bord zette.

Volgende week de laatste oefenwedstrijd tegen Mildam 2 voordat de week daarop het echte werk begint.