Zaterdag 25 augustus startte het nieuwe seizoen met het toernooi om de Jan Berend Bazuin trofee. Eigenlijk was het geen toernooi want er waren maar twee deelnemers omdat de ploeg uit Friese Palen hun gedane toezegging geen gestand deden. Dus werd er een gehele wedstrijd gespeeld tussen De Monnik en Bloemendaal, wat de laatste tijd ook altijd de opening was van het seizoen. Monnik voorzitter Jelle de Jong opende het gebeuren, hete ieder welkom en sprak de hoop dat deze wedstrijd nog jaren de opening van het seizoen mag zijn. Een nieuw seizoen met veel plezier en succes.

Al naar 4 min nam Bloemendaal de leiding na een cadeautje van De Monnik verdediging. Dat deed Bloemendaal na 20 min ook door in eigen doel te scoren. De gasten waren de veel sterkere ploeg en kregen volop kansen, maar het was de debuterende Monnik keeper Youri Dam die zou uitgroeien tot de beste man van het veld en Bloemendaal afhield van scoren. Echter in de 39e min was ook deze kansloos op een onhoudbare streep. De rust kwam met 1-2.

De 2e helft was nauwelijks begonnen en het was al 1-3 maar het antwoord van De Monnik was even snel met een goal van Hylke van Duinen. 2-3. Daarna hetzelfde speelbeeld als in de eerste helft. In de 67e en 69e min liep Bloemendaal uit naar 2-5. Een kwartier voor tijd deed Peter van de Meer voor De Monnik iets terug 3-5. In de 82e en 84e min kwam de 3-7 eindstand op het bord.

Winst dus voor Bloemendaal en dat mocht ook wel weer eens, want de laatste winst voor Bloemendaal, dat was 6 jaar geleden. Duidelijk werd dat er nog veel werk te doen is voor De Monnik voor het seizoen echt begint. De Monnik met de nieuwe coach/leider Jan van de Zaag welke vanwege vakantie afwezig was en werd vervangen door oud leider Remmelt Mulder.

Erik Borkhuis was de prima scheidsrechter en deze was al eerder bedankt door de voorzitter voor zijn jarenlange verzorging voor De Monnik deelname aan het waddentoernooi. Als dank werd mag deze verder door het leven met een pet van De Monnik.

Er was ook nog een heuse prijsuitreiking door Jelle de Jong van de trofee aan Bloemendaal. Deze mochten de trofee even vasthouden en er met op foto en een poging doen er geluid uit te krijgen. Daarna ging de trofee weer terug naar zijn veilig plaats in onze kantine.

Hierna was het nog even gezellig in en om de kantine en was de kop van het nieuwe seizoen er alweer af.