Zaterdag 1 september stond er een wedstrijd gepland tegen een veteranen ploeg van Lycurgus uit Groningen. Deze hadden echter maar 7 spelers ter beschikking. Daarop werd besloten een mini toernooi te spelen van 7 tegen 7 met kleine doelen en op een half veld. De Monnik werd gedeeld in een Monnik 1 en De Monnik 2. De wedstrijden werden gespeeld in 2x 15min.

De eerste wedstrijd ging tussen De Monnik 1 en Lycurgus welke al snel een strafschop kregen. Kennelijk zat bij de nemer de maten van het grote doel nog in het hoofd, want deze schoot de bal naast. Het werd daarna wel een doelpunten festival welke De Monnik 1 uiteindelijk won met 7-5.

De 2e wedstrijd was het onderlinge treffen tussen De Monnik 1 en 2 Ook hier weer veel goals en ook deze wedstrijd werd door De Monnik 1 gewonnen met 5-1. Inmiddels waren we dus in een heel uur verder met liefst 18 goals. Wat opviel dat ook nog ettelijke keren op het aluminium werd geschoten. Het publiek verveelde zich dus geen moment.

De Monnik 1  was al de winnaar dus de laatste wedstrijd tussen De Monnik 2 en Lycurgus moest bepalen wie de 2e plaats zou bezetten. Wederom veel goals en werd gewonnen met 2-4 door Lycurgus.

Alle wedstrijden werden scheidsrechterlijk gedaan door Jeroen Frijters.Eddie de Groot had een blaar op zijn vinger vanwege het vele drukken bij bediening scorebord.Het publiek alleen gebruik makend van het terras, had het in het zonnetje uitstekend naar de zin en naar afloop was het weer volop gezelligheid.

Alles nog even op een ritje:

• De Monnik 1 – Lycurgus                7-5
  • De Monnik 1 – De Monnik 2         5-1