Na de nederlaag vorige week gonsde het de gehele week dat komende zaterdag 15 oktober, de revanche zou volgen in Oudwoude tegen WTOC2 (Westergeest-Oudwoude-Triemen-Combinatie).
Dit was immers in het vorige seizoen de zwakke broeder waarvan 2x werd gewonnen.
Dat leek ook te gaan gebeuren want al na 5 minuten was het raak voor De Monnik.
Niet duidelijk was wie het doelpunt maakte.
Het leek op een eigen goal, maar we zetten hem op naam van aanvoerder Tony Dam. 0-1.
Grote vreugde bij de aanhang die voor een deel bestond uit geblesseerde spelers.
De ziekteboeg is alweer aardig gevuld. Wat dat betreft wijkt dat ook niet veel af van het vorige seizoen.
Direct na de goal nam WTOC enigszins het heft in handen en dat leidde in de 18e minuut al tot de gelijkmaker. 1-1.
De thuisclub ging goed door kreeg kansen, maar met 2 reddingen op de doellijn door Thomas Stal (die later weer geblesseerd uitviel) en Peter van de Meer, leek het er op, dat met de rust een gelijkstand zou zijn bereikt, maar in blessuretijd ging het toch nog mist en kwam de rust met 2-1.
Een ongelukkige tijd en wat dat betreft leek dat ook wel op de vorige week.

In de 2e helft werd het nog slechter aan Monnikszijde en dat leidde al in de 54ste minuut tot 3-1.
Verder deze 2e helft had niets meer met voetbal te maken.
Ruzieachtige sfeer en veel irritaties. Een veel pratend De Monnik.
Zowel onderling dan wel op de tegenstander dan wel op de scheidsrechter.
De Monnik speelde zich geheel zelf uit de wedstrijd. Ook WTOC liet zich niet onbetuigd.
Ook harde charges om en om werden niet geschuwd en de scheidsrechter was volledig de weg kwijt en daardoor was het gemopper bij De Monnik ook wel wat begrijpelijk.
Want de voorkeur van de scheids ging vaak richting de thuisclub. Om dan eindelijk eens een daad te stellen kreeg Twan Zuidersma de gele kaart terwijl deze overtreding juist wel meeviel.
De Monnik dus 10 minuten met 10 man en wonderbaarlijk ging het toen beter voetballen. Echter de 10 minuten werden er wel 15 minuten en de uitleg van de scheids was dat de tijd dat het spel stil lag erbij opgeteld werd.
Wel vreemd dat hij bij het einde van de 90 minuten er geen tijd bij trok. Dat het spel vaak stil lag, was inderdaad wel het geval. Dit had niets meer met voetbal te maken. Wat wel met voetbal had te maken was de 4-1 van WTOC 6 minuten voor tijd. Een geweldige knal van grote afstand in de bovenhoek, waarbij doelman Robert Jannaschk volkomen kansloos was.
Trouwens In de 4 tot nu toe gespeelde wedstrijden was Robert de 5e doelman.!!!
In de laatste minuten werd er nog wat voetbal gespeeld, maar het was terecht dat WTOC de punten thuis hield.
De Monnik is de komende 2 zaterdagen vrijaf en kan het de wonden likken. Kan het zich goed voorbereiden op de komende uitwedstrijd tegen Buitenpost de huidige koploper.

Alert Stielstra