Zaterdag 22 februari stond de wedstrijd in Driesum tegen VIOD 3 3 op het programma. Deze werd weer afgelast (stond al eens eerder op het programma) vanwege de slechte gesteldheid van het veld.
Gezien de vele regen van de afgelopen tijd, was een telefoontje op zaterdagmorgen uit Driesum niet geheel onverwachts.
Toch werden er weer wat twijfels opgewekt toen even later weer door VIOD 3 werd gebeld, door een persoon die in het buitenland verbleef vanwege de voorjaarsvakantie en vroeg: “bent u al door VIOD 3 gebeld?”.
Het antwoord was “ja” waarna deze zei: ”nou dan is dat goed gegaan.”
Hieruit kan je opmaken, dat al was het de laatste tijd uitstekend weer geweest, deze wedstrijd niet zou zijn doorgegaan, want de heren waren op vakantie.
Conclusie is dus dat ze allang van tevoren wisten dat ze niet genoeg spelers hadden, maar doodleuk wachten tot zaterdagmorgen om dan te kunnen zeggen dat het veld afgekeurd is, in plaats van, wij hebben niet genoeg spelers.
De Monnik had dan zelf hun organisatie achterwege kunnen laten, want dat gaat ook niet altijd van een leien dakje.

Toch kwam De Monnik nog even in actie.
Op het eiland verbleef OKVC uit Oldehoven met een mengelmoes van spelers uit hun seniorenselecties op het eiland.
De Monnik kon natuurlijk niet beschikken over de spelers die al op de wal waren, maar trommelde toch nog 10 spelers bij elkaar.
Vooraf werd afgesproken om te spelen met 8 tegen 8 in 2x een half uur.
Het werd achteraf gezien toch wel een leuk oefen wedstrijdje.
Hylke van Duinen opende de score en Remco Sikkema verdubbelde de voorsprong 2-0.
In deze zelfde volgorde liep De Monnik uit naar een 4-0 voorsprong, waarna OKVC de ruststand bepaalde op 4-1.

Het vele scoren kreeg in de 2e helft een vervolg. Hylke had de smaak van scoren te pakken en zette met 2 goals de stand op 6-1.
Dit werd OKVC kennelijk wat te gortig en kwam terug tot 6-4.
Toen was het weer de beurt voor De Monnik toen Remco Peter van der Meer in staat stelde er 7-4 van te maken. Het slotwoord was voor OKVC waarna de eindstand uitkwam op 7-5.

12 goals in 60 minuten is niet onaardig. Bij De Monnik kwam ook Ger Reitsma in de wei die niet tot scoren kwam, zoals deze dat vroeger wel regelmatig deed.
Helaas neemt Ger niet deel aan het competitie gebeuren en dat is voor De Monnik erg jammer.
Zou mooi als Ger toch weer eens van gedachten zou veranderen.
Het zou meer dan een prima aanvulling zijn voor De Monnik selectie.

Het middag gebeuren kreeg een 3e helft in de kantine waarbij de kantinebaas volop assistentie kreeg van enkele spelers. Met elkaar doen en zo hoort ook.